یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۰:۳۵

اولین مرکز فناوری انرژی در کشور راه‌اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی از راه اندازی اولین مرکز فناوری انرژی در کشور خبر داد و گفت: در این مرکز استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی گرد هم جمع می شوند تا برای توسعه بازار خود فعالیت کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامبیز مهدی زاده اظهار داشت: این مرکز به زودی با حمایت ستاد و بخش خصوصی راه اندازی می شود تا تمامی استارتاپ ها، شتابدهنده ها و شرکت های دانش بنیان حوزه انرژی به صورت متمرکز فعالیت خود را در آن ادامه دهند. مهدی زاده راه اندازی این مرکز را گامی برای ساماندهی فعالیت ها در حوزه انرژی دانست و ادامه داد: این مرکز مکانی برای ارائه نوآوری‌های حوزه انرژی است تا شرکت‌های حاضر در آن ایده ها و توانمندی های خود در این حوزه را عرضه کنند. برای راه اندازی این مرکز بخش خصوصی همچون استارتاپ ها و شتابدهنده ها برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند و زیرساخت ها برای راه اندازی مرکز فراهم شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با اشاره به اینکه تبدیل شرکت های کوچک حوزه انرژی به شرکت های بزرگ از اهداف فعالیت این مرکز است، بیان کرد: این مرکز بستری را فراهم می کند تا شرکت های توانمند اما کوچک به شرکت هایی قدرتمند تبدیل شوند و بازار خود را توسعه دهند در این صورت با فعالیت خود به اقتصاد کشور نیز نفع می رسانند. وی افزود: استارتاپ ها، شتابدهنده ها و شرکت های علاقمند به فعالیت در حوزه انرژی می توانند با مراجعه به ستاد توانمندی و ایده های خود را ارئه دهند و پس از بررسی توسط تیم کارشناسی به آنها فرصت حضور در مرکز و حمایت برای توسعه فعالیت و ایده شان داده می شود. در ادامه نیز اگر روند فعالیت آنها رو به رشد بود برای توسعه بازار حمایت می شوند. پس در این مرکز ایده ها جمع آوری می شود تا برای صنعتی شدن آنها اقدامات لازم انجام شود.

مهدی زاده همچنین به فعالیت های ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی در دور جدید اشاره کرد و گفت: در ستاد به دنبال این هستیم که با ساماندهی فعالیت های دوره های گذشته زمینه را برای توسعه فعالیت ها فراهم کنیم. بنابراین سرنوشت تمام پروژه های ستاد مشخص می شود تا با تغییر مدیریت ها افراد جدید دچار چالش نشوند. همچنین جدولی آماده شده تا از این پس میزان پیشرفت پروژه ها مشخص باشد که در چه وضعیتی قرار دارند. وی به استفاده از دستاوردهایی همچون اسکن کد و هولوباکس در ستاد نیز اشاره کرد که دسترسی به آخرین اخبار و دستاوردهای حوزه انرژی را آسان می کند و به نوعی صرفه جویی در وقت و هزینه را برای علاقمندان در این حوزه به دنبال دارد.



  کد خبر : 5863
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :